Проектування досвідченого АНТ-42
Проектування другого досвідченого АНТ-42, також відомого як "дублер", почалося у квітні 1936 р. У документації досвідченого авіазаводу №156 він значився як літак №385 "Д". У порівнянні з першим досвідченим екземпляром, "Д" мав значні вдосконалення в галузі технології й технічного обслуговування. Помітним переробкам піддався планер літака: фюзеляж став ширше на 100 мм, що виступає долілиць кабіна штурмана, відома як "борода", розширилася на 200 мм, керування літаком, прилади й спецоборудование піддалися значному перекомпонуванню. Хвостове оперення стало свободнонесу-щим, у зв'язку із цим змінилася вся хвостова частина фюзеляжу. На першій машині кермові поверхні й елерони обшивалися гофрованим аркушем - тепер їхнє обшивання стало полотняної. Площа горизонтального й вертикального оперення збільшилися, площа елеронів зменшилася. Значної ревізії піддалися агрегати системи охолодження й вся паливна система двигунів. Були встановлені вісім додаткових протектированных бензобаків і нові маслобаки зміненої конструкції. Оборонні установки в носовій частині й кормі літака замість гармат ШВАК калібру 20 мм оснастили скорострільними спарками кулеметів ШКАС калібру 7,62 мм. Середня верхня установка, навпаки, замість кулемета ШКАС одержала гармату ШВАК на важкій авіаційній турелі ТАТ. Нижню висувну установку скасували, а шассийные оборонні турелі обладнали кулеметами ШКАС. Помітне тяжіння до скорострільних Шка-Сам було викликано, насамперед, масовим впровадженням цих кулеметів у радянську військову авіацію. Одночасно вважалося, що завдяки своїм високим тактико-технічним якостям і великій висоті польоту, ТБ-7 буде малоуразливим для винищувачів імовірного супротивника. Помилковість таких подань стала очевидної лише через п'ять років.

Розробка й виготовлення АНТ-42 "дублер" велися відповідно до результатів, отриманими при випробуваннях першого досвідченого екземпляра. Це дозволяло розроблювачам оперативно вносити зміни в цей дороблений і вдосконалений зразок літака. За станом на 1 січня 1938 р. проектування "дублера" оценива- лось в 95% готовності, будівля - в 58%. У травні 1938 г, практично відразу після закінчення державних випробувань першого досвідченого екземпляра, виготовлення "дублера" завершилося. Пробний політ відбувся 26 червня 1938 р., а 11 серпня почалися спільні заводські й державні випробування, які підтвердили високі характеристики літака. Потім "дублер" передали як зразок-еталона для будівлі першої серії ТБ-7 на авіазавод № 124. Для одержання більше високих літних характеристик при проведенні подальших випробувань літак розраховували оснастити двигунами АМ-35А с турбокомпресорами, використовувати нові повітряні гвинти змінюваного кроку з діапазоном повороту 20-22". Горезвісну "бороду", тобто виступаючу із загального контуру фюзеляжу кабіну штурмана, для поліпшення аеродинаміки пропонувалося зрізати. На практиці, однак, із усього переліку задуманих заходів здійсненими виявилися зовсім деякі. Для наступного порівняння вкажемо, що АНТ-42 "дублер", побудований досвідченим заводом №156, був виготовлений більш якісно, ніж багато наступних серійних машин. У ряді спогадів і публікацій говорилося, що саме тому даний екземпляр був значно більше легким у порівнянні з іншими АНТ-42 "дублер" типными апаратами. Звертання до завод-із крыльевыми ским документам показує, що вага пус-закрилками, того "дублера", оснащеного двигунами випущеними АМ-34ФРНВ і зі знятим АЦН-2 становив у посадкове 18520 кг. Вага порожнього серійного ТБ-7 положення 4АМ-35А №42015 становив 18751 кг.
Список сторінок: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24