Важкий бомбардувальник Пе-8
Важкий бомбардувальник Пе-8 з'явився самим великим радянським літаком, запущеним у серійне виробництво наприкінці 1930-х років. Через десятиліття з моменту появи, необхідність будівництва Пе-8 і його роль у зміцненні обороноздатності країни є очевидними й не мають потреби в додаткових доказах. Безперечно, що конструкторському колективу ЦАГИ, очолюваному А.Н.Туполевым, у середині 1930-х років удалося створити передовий бомбардувальник, що по більшості своїх технічних показників не уступав однотипним закордонним апаратам. Досить непогані літні характеристики й переконливі бойові можливості цієї "літаючої міцності" дозволяли не тільки підвищити повітряну міць держави, але й сміло розраховувати на проведення масштабних стратегічних операцій. Разом з тим, у період свого створення літак не був чудом техніки або надскладний технічний об'єкт. Будувався він нехай не по найсучаснішої, але по цілком доступній для радянської авіапромисловості технології. Проблеми поставки для нього матеріалів і встаткування були розв'язуваними, двигуни поступово доводили до необхідної надійності, а приладове оснащення можна було вдосконалювати й у ході практичної експлуатації.

Проте, Пе-8 повністю не вписав у масштабні плани радянського довоєнного будівництва. Його кілька разів знімали з виробництва, що не дозволило довести кількість побудованих таких літаків навіть до 100 екземплярів. Тим часом, навіть нечисленні з'єднання Пе-8, що беруть участь у Великій Вітчизняній війні, залишили помітний слід в історії. Вони бомбили Берлін і Кенігсберг, при формуванні Авіації далекої дії (АДД) виявилися самими зробленими й потужними бойовими машинами. Пе-8 став першим радянським бомбардувальником, що підняв 5-тонну авіабомбу, а коли знадобилося, саме на такому літаку в 1942 р. здійснили далекий переліт через воюючу Європу й Атлантичний океан у США. Завдяки наявності Пе-8 удалося сформувати сле-танные й боєздатні з'єднання, які згодом склали основу стратегічної авіації Радянського Союзу. Важкі бомбардувальники в Росії й СРСР.

У вступній частині представляється доречним коротко розповісти про основні попередні події, що мають відношення до історії Пе-8. Насамперед, про деякі інші літаки й проекти, причинах їхньої появи й методах удосконалювання, а також про існуюче й мінливе відношення до наявності багатомоторних бойових машин у складі військової авіації. Важкий бомбардувальник Пе-8 з'явився самим великим радянським літаком, запущеним у серійне виробництво наприкінці 1930-х років. Через десятиліття з моменту його появи необхідність будівництва Пе-8 і його роль у зміцненні обороноздатності країни є очевидними й не мають потреби в додаткових доказах. Досить непогані літні характеристики й переконливі бойові можливості цього потужного повітряного корабля дозволяли не просто підвищити міць радянської авіації, але й сміло розраховувати на проведення самих незвичайних і масштабних стратегічних операцій. Одночасно, у період свого створення літак не був чудом техніки або надскладний технічний об'єкт. Будувався він, нехай не по найсучаснішої, але по цілком доступній для радянської авіапромисловості технології.

Проблеми поставки для нього матеріалів і встаткування були розв'язуваними, двигуни поступово доводили до необхідної надійності, а приладове оснащення могло вдосконалюватися й у ході експлуатації. Чому Пе-8 повністю не вписав у масштабні плани радянського довоєнного будівництва? Чому саме його кілька разів знімали з виробництва, у той час, коли керівництво країни на чолі з Йосипом Сталіним готувалося витратити колосальні засоби на будівництво гігантського океанського флоту? Відповісти на ці питання ми спробуємо в ході наступного оповідання й почнемо цим займатися практично відразу, перемістившись від початкового періоду виникнення цього бомбардувальника на 20 років тому.
Список сторінок: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19