Бомбардувальник ТБ-7
Підготовка й освоєння нової техніки в 420-м і 432-м авіаполках тривали протягом одного місяця, а для окремих літаків і екіпажів і того менше. 22 липня 1941 р., через місяць після початку війни відбувся перший нічний наліт німецької авіації на Москву. Менш чим через добу відбувся еше один, потім еше й еше. На ці нічні нальоти Київ вирішила відповісти Берліну подібним же чином. 8 серпня Сталін направляє Водоп'янову записку, у якій говорилося: "Зобов'язати 81 авіадивізію на чолі з командиром дивізії т. Водоп'яновим з 9.08 по 10.08 або в один з наступних днів, залежно від умов погоди, зробити наліт на Берлін. При нальоті крім фугасних бомб обов'язково скинути на Берлін також запальні бомби малого й великого калібру. У випадку, якщо мотори почнуть здавати по шляху на Берлін, мати як запасна мета для бомбування м. Кенігсберг. 8.08.41. И.Сталін".

Отже, вступ бомбардувальників ТБ-7 у бойові дії санкціонував особисто Йосип Сталін. Нагадаємо, що перше бомбардування Берліна в ніч на 8 серпня 1941 р. зробили літаки ДБ-3 із состава 1-го мінно-торпедного полку авіації Балтійського флоту.

На розробку й підготовку майбутнього нальоту силами 81-й авіадивізії приділялося всього 1 - 2 дні. Ретельно відібрали 12 найбільш надійних ТБ-7 432-го дбап і 28 двомоторних Ер-2 420-го дбап. Для того, щоб скоротити довжина маршруту, місцем старту призначили аеродром Пушкін під Ленінградом. Звідси до Берліна по прямій було 2700 км.

Уже 10 серпня літаки дивізії перелетіли в Пушкіна, де матеріальна частина піддалася чергової ревізії, і кількість потенційних учасників операції зменшилося до 10 ТБ-7 і 16 Ер-2. Стартувати до мети їм стояло в цю же ніч.

Хоча особовий склад 81-й авіадивізії мав високі літні навички, а керував підготовкою нальоту на Берлін безпосередньо Штаб ВВС на чолі з командуючим, генералом П.Ф.Жигарьовим, поспішність підготовки споконвічно поставила успіх операції під сумнів. Досить сказати, що це взагалі був перший бойовий виліт з'єднання, багато пілотів не мали необхідних навичок зльоту на повністю завантажених літаках, крім того, стартувати стояло вночі з незнайомого аеродрому. Скритність теж виявилася зайвою - ПВО Ленінграда й Балтійського флоту до останнього моменту не були сповіщені про появу в зоні своєї відповідальності нових, незнайомих літаків ТБ-7 і Ер-2.

Список сторінок: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25