Цивільні літаки
Цивільні літаки. Розробка АЗЗО. АЗЗО став самим "молодшим" у сімействі літаків великої дальності й місткості компанії "Airbus". Його фюзеляж і крило ідентичні А340, але для економії палива літак був оснащений тільки двома двигунами. Після рішення ряду технічних проблем АЗЗО став "бестселером" - кількість замовлень на нього перевищило обсяг закупівель А340.

Хоча програма А300 розверталася повільно, до початку 1970-х років концерн "Airbus" був готовий випускати велике сімейство авіалайнерів на його базі. Існувало два основних варіанти: подовжений А300У9 і вкорочений АЗООВ10. Останній став потім А310, а до 330-місцевого А330У9 додався новий чотирьох руховий В1 на 200 пасажирів, створений на базі В10. ДО 1980 року "Airbus" мав у своєму розпорядженні фінансові ресурси, достатніми для того, щоб повернутися до В9 і В! 1.

На правах реклами: забійне онлайн.
Варіанти перейменували в ТА9 і ТА11, а в 1982 році на авіасалоні у Фарнборо були оприлюднені основні дані по проектах. ТА9 місткістю 326-410 чоловік повинен був мати фюзеляж, порівнянний з А300, але подовжений на 8,5 м (до 62 м). Пророблялися дві його модифікації: ТА9-100 і ТА9-200: перший оптимізувався для маршрутів довжиною близько 2770 км, другий - для маршрутів до 6100 км. Остаточні варіанти були менше по розмірах, але мали кращі характеристики.

До Паризького авіасалону 1983 року "Airbus" уважав ТА9 і ТАИ літаками одного сімейства, у яких повинне було використовуватися якнайбільше компонентів від АЗЗО й A310. Крило змінюваної кривизни дозволяло льотчикам перебалансувати літак у польоті (змінювати його форму й адаптувати аеродинамічні характеристики), що робило машину високоефективної. Але від даної ідеї відмовилися, тому що розробка й впровадження такого крила вимагали занадто більших витрат

Водохрещення АЗЗО: У січні 1986 року ТА9 офіційно одержав назву АЗЗО, а ТА11 - А340. У літаків була однакова довжина фюзеляжу 59,16 м і вдосконалений салон на базі моделі А320. На АЗЗО встановлювалися два турбовентиляторних двигуни General Electric CF6-80C2 або два Pratt & Whitney PW4000, що дозволяли перевозити 308 пасажирів на відстань близько 10715 км.

Розробка А340 проводилася першої, через більше напружену ситуацію на ринку - очікувалася поява McDonnell Douglas MD-11. У процесі робіт над А340 вносилися зміни й у базовий АЗЗО - його фюзеляж подовжили на 3,26 м, що дозволило встановити ще 24 крісла, хоча дальність польоту трохи скоротилася.
Список сторінок: 1 2 3