Дослідження міцності винищувачів
Що стосується Пе-8, те вже із другої половини 1944 р. їхнє застосування стало обмежуватися. Причиною такого рішення стало занепокоєння щодо достатньої міцності бомбардувальників. Еше при проектуванні машини, її творці орієнтувалися на високоміцну сталь " хроман-силь" (ЗОХГСА). Задоволеність високими сво11ства.мі ноною металу, що допускав роботу елементів конструкції при високих напругах і позволявшего значно зменшити її вага, привела до того, що властивості ЗОХГСА до кінця не вивчили. Зокрема, не провели довгострокові иссле- дования на усталостную міцність. Ця прикра помилка нагадала про себе через багато років.

Під час енергійного маневрування над метою при виконанні бойового завдання екіпаж одного з Пе-8 почув дзвінкий удар відразу за кабіною пілотів. Причину удару спочатку не встановили. Через час подібний удар зафіксували на іншому літаку, що переганяється на заводський аеродром. При ретельному огляді елементів центроплана вдалося виявити незначне зрушення нижнього пояса заднього лонжерона. Стало ясно, що причиною зрушення міг стати розрив трубчастого пояса лонжерона. При розбиранні вузла розрив виявили, однак його причини були незрозумілі; діючі напруги не перевищували припустимих значень і по розрахунках, еше був достатній запас міцності. При огляді другого літака розрив пояса лонжерона виявили в тім же місці. З більшими труднощами й хитруваннями зруйновані елементи відновили, а у військову частину направили вказівка уважно оглянути ці вузли на інших Пе-8. Проте, раз- Летныи екіпаж і технічний персонал у бойового корабля Пе-8 У одному ладу Пе-8 АМ-35А и Пе-8 АШ-82ФН. На передньому плані Герой радянського Союзу гвардії майор М.В.Симонов рушения поясів трубчастих лонжеронів тривали, причому на літаках різних серій. Наприклад, літак №4218, облямований заводом №124 в 1941 р., налітав 286 ч. 11 хв, виконав 104 посадки. 10 липня 1942 р. при виконанні бойового завдання, над метою, у горизонтальному польоті, зруйнувався нижній пояс переднього лонжерона на відстані 124 мм від внутрішнього вузла кріплення мотостанины другого мотора. Руйнування відбулося після проведеного раніше посилення першого лонжерона.
Список сторінок: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25