Mk XVI з мотором Packard
Mk XVI з мотором Packard: У вересні 1944 року у війська почали надходити літаки моделі Mk XVI. Планер даної моделі був ідентичний планеру Mk IX, але оснащувався американським мотором Packard Merlin 266 (еквівалент Merlin 66). Літаки Mk XVI воювали тільки в Європі, де поряд з Mk IX вони широко застосовувалися як винищувачі-бомбардувальники. Більша частина Mk XVI одержала крило типу "Е", часто "обрізане" для підвищення кутової швидкості крену. Літаки Mk IX і MkXVI могли нести бомбове навантаження у вигляді однієї 227-кг бомби під фюзеляжем і двох 114-кг бомб під крилом (але однієї під кожною консоллю).

Системи охолодження. Під крилом літака із двигунами Merlin 60 минулого симетрично встановлені воздухозаборники радіаторів. Лівий воздухозаборник. крім охолодження масла, використовувався й для турбо нагнітача. Протистояння з FW 190. Mk IX мав перевагу у швидкості над FW 190 на більших висотах. Скороподъемность в обох винищувачів була приблизно рівна, але FW190 розвивав значно більше високу швидкість пікірування й мав більшу кутову швидкість крену

Винищувач-Бомбардувальник. Після вторгнення союзників у Нормандію літаки Mk IX і Mk XVI всі частіше залучалися до нанесення ударів по наземним цілям. Якщо центральний подфюзеляжный пілон не був зайнятий додатковим баком, на нього підвішували бомбу. Максимальне бомбове навантаження машини досягало 454 кг: 227-кг бомба під 1юзеляжем і дві 114-кг бомби під крилом. Spitfire F.Mk IXC. Замовлений у жовтні 1940 року як Spitfire Mk I, цей літак № BS459 став одним з перших Mk IX, що покинули складальних цех заводу "Supermarine" в Истли.

Його зібрали у вересні 1942 року, після чого він надійшов на озброєння 306-й польської ескадрильї "Torunski" у складі британських ВВС, що базувався в Нортхолте. Літак не повернувся з бойового завдання, приблизно зштовхнувшись над Ла-Махаємо з іншим англійським винищувачем. Двигун і повітряний гвинт. Ріст літних характеристик Mk IX досягнуть головним чином за рахунок установки двигуна Merlin 60-й серії із двоступінчастим нагнітачем і четырехлопастным гвинтом.

На більшості "дев'яток" стояли мотори Merlin 63 або 63А; маловысотные LF.Mk IX оснащувалися двигунами Merlin 66, висотні HF.Mk 70 мотором Merlin-70. Озброєння. Більшу частину Mk IX оснастили крилом типу "З" із двома 20-мм пушками Hispano і чотирма 7, 7-мм кулеметами Browning, Пізні Mk IX і більшість Mk XVI одержали крило типу "Е" із двома 20-мм пушками й двома 2, 7-мм кулеметами Browning.

Вертольоти BELL204/H-1 IROQUOIS. Свою легендарну славу вертоліт UH-1 "Huey" здобув у В'єтнамі, ставши своєрідним символом в'єтнамської війни. Перші варіанти вертольота, що одержав офіційне найменування Iroquois, позначалися Н-1 і Bell Model 204. У роки війни в Кореї Армія США підучила перший досвід використання вертольотів у бойових умовах. Першими вертольотами, апробованими у воєнних діях, стали Bell H-13 Sioux і Sikorsky H-19.
Список сторінок: 1 2 3