Перший політ И 300 і прототипу Як15
Перший політ. Перший досвідчений И-300 (Ф-1) був закінчений у виробництві й переданий на заводські літні випробування наприкінці грудня 1945 року. 12 квітня 1946 року на літаку виконали гонку двигунів і рулежку на площадці перед ангаром, а 15 квітня - рулежку з підльотом. Перший політ машина виконала 24 квітня 1946 року( льотчик-випробувач ЛИИ А.Н. Гринчик).

Усього лише на годину пізніше в повітря піднявся прототип Як-15, на якому стояв один двигун lumo. Незважаючи на проблеми з поздовжньою нестійкістю й вібрацією (в основному викликані жаротривким екраном), характеристики И-300 перевищили очікувані, і в серпні, після обльоту другого й третього прототипів, був даний дозвіл на випуск малої серії машин. У процесі випробувань підсилили під фюзеляжний жаротривкий екран.

У липні з першим прототипом відбулася катастрофа - під час демонстраційних польотів перед високопоставленими керівниками й військовими, льотчик Гринчик загинув. Третій прототип одержав ушкодження в результаті поломки шасі під час першого польоту, після ремонту разом із другим прототипом він використовувався для ознайомлення особового складу ВВС. Перша серійна партія склала 10 літаків - цикл їхнього виготовлення склав усього 41 день.

Машини, що одержали позначення Мить-9, до кінця жовтня 1946 року прибутку в ЛИИ для проведення планових польотів і навчання екіпажів, які повинні були взяти участь у листопадовому параді на Червоній площі на честь річниці Жовтневої революції. Однак повітряну частину параду через поганий метеоусловий скасували. За результатами випробувань, що завершилися 21 червня 1947 року, ОКБ-155 було рекомендовано довести міцність літака до норм 1943 року, зменшити зусилля на органах керування до зазначених у технічних-тактико-технічних вимогах, а також забезпечити час польоту з негативними перевантаженнями до 15 секунд.
Список сторінок: 1 2 3