Розробка F Have Blue
Розробка F-Have Blue. Роботи над демонстратором технологій Have Blue велися в умовах найсуворішої таємності, тому довгі роки багато хто навіть і не догадувалися про його чудові характеристики. Демонстратор технологій Have Blue був попередником літака-невидимки F-117A, на якому конструктори відпрацьовували окремі технологічні рішення. Причому він залишався надсекретним навіть після того, як новий " стелс-винищувач" був продемонстрований широкій публіці.

Невидимість - це все. Have Blue не був схожий ні на один літак, що існував до того. А програма його створення стала однієї із самих секретних у США послу проекту Lockheed SR-71 Blackbird. У серпні 1975 року "Lockheed" і "Northrop" були запрошені для створення експериментального малопомітного літака по програмі XST. Обидві компанії спроектували невеликі одномісні машини. Конструктори "Northrop" для одержання найменшої ефективної площі розсіювання (ЭПР) застосували комбінацію округлих і кутових поверхонь.

Подібна конструкція часто називалася "Шаму", тому що нагадувала відомого дельфіна-косатку в парке-океанариуме "Морський мир" у Сан-Дієго. У компанії "Lockheed" застосували більше оригінальне рішення. Конструкція її машини складалася із плоских панелей і граней, що допомагали відбивати радіохвилі. У результаті радіолокаційних випробувань перемога в конкурсі на створення демонстратора технологій Have Blue у квітні 1976 року дісталася "Lockheed".

Особливості конструкції. Крім властиво оригінальної форми демонстратора Have Blue, його зовнішні поверхні покривалися матеріалом, що радиопоглощает, а в перспективі ліхтар літака повинен був одержати остекление зі спеціальним покриттям, що на екранах РЛС виглядали б як металеві поверхні.

Have Blue - дозвуковой одномісний літак досить незвичайної форми. Машина одержала два двигуни General Electric J85-GE-4A, запозичені в учбово-тренувального Т-2У Buckeye. Протягом декількох місяців на території заводу "Lockheed" у Бербанке були побудовані два не полноразмерных демонстраційних літаки - для підтвердження правильності обраної концепції.

Максимальна злітна маса "вигадливого" літака становила 4173-5669 кг, що дозволило використовувати на ньому шасі від F-5 Freedom Fighter. Обкатування двигуна відбулося 4 листопада 1977 року на території заводу компанії. Для забезпечення таємності літак розташували між двома автотягачами із причепами, між якими натягнули маскувальну сітку. До того ж випробування проводилися тільки вночі. Місцеві жителі скаржилися на якийсь дивний шум. Lockheed f-117 Nighthawk Have Blue.
Список сторінок: 1 2 3